Ett första steg

 





Min längtan ...


Det finns en första gång för allting och idag är det dags för mitt första inlägg här på Blogger. Anledningen till att jag skriver idag, är att jag har en längtan efter att nå ut till fler människor med mina tankar och insikter. Den längtan har letat efter formar att komma till uttryck och nu är jag här! 

Vi har aldrig haft så många personer som längtar efter mer i livet. Många kallar det för psykisk ohälsa, men det är inte fel att enkelt se det som en enorm längtan efter mer i livet! Mår man dålig, så har man en längtan efter att må bra. Så enkelt är det i mina ögon. Problemet som jag ser gång på gång är att vi försöker fixa det förflutna, vi söker validering för hur vi känner oss och hänger kvar i det som har varit, istället för att lära oss hur vi kan komma vidare. 

Vi bryr oss allt för mycket om vad andra tycker och tänker om oss. Dessutom skapar själva psykiska tillståndet  inte sällan en känsla av skam, skuld och utanförskap som förstärkar själva problemet. Hur ska vi då vända på denna negativa spiral? Jag kan inte vända den åt dig ... Inget som jag kan skriva eller säga löser dina problem. Däremot kan jag hjälpa dig upptäcka hur du själv kan komma tillbaka till livsglädje och ny energi. Just därför börjar jag skriva här idag. Att må bra handlar inte om kunskap eller om det du presterar eller inte presterar. Det handlar inte om det du har. Att må bra är ett mentalt tillstånd, ett förhållningssätt till dig själv som vilar i självkärlek och ett vetande om vem du verkligen är. Ett tillstånd av icke dömande och inkludering av hela dig. Utan skuld, utan skam eller andra villkor ...

Jag har ingen lust att försöka bevisa att jag på något sätt vet, kan eller är bättre än andra kollegor. Sättet som vi idag konkurerar med allt och alla är, enligt mig, en stor del av själva problemen som så många kämpar med idag. Jag väljer att inte konkurera, men lovar att göra mitt absolut bästa att skapa ett mervärde för dig som läser mina inlägg här. Jag är helt enkelt den jag är och andra får tycka vad de vill. Däremot är jag övertygat att du som behöver läsa just mina texter hittar hit. Du kanske hittar min community " Din framtid behöver dig " där jag förmedlar insikter och verktyg som hjälper dig framåt i livet. Det som du söker, söker dig ... 

Själklart skriver jag inte bara för dig som just nu inte mår bra och har svårt att trivas i din vardag. Min intention är att bidra med verktyg och insikter som alla kan använda eller snarare sagt alla borde använda för att skapa mer livsglädje och personlig framgång. 

Är du redo att samspela med livet? Varmt välkommen att följa mig här. Ställ gärna dina frågor om de dyker upp.

Vi hörs snart igen! 

Mvh Jon

Let love be your mission!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Acceptera och släpp ...

Tillhörighet

Utrymme att mötas ...